انواع کلمات کلیدی در سئو و تکنیک های استفاده از آنها

انواع کلمه کلیدی

عناوین محتوا

زمانی که شما قصد خرید محصولی را به صورت اینترنتی دارید و یا به دنبال پاسخ سوالی در گوگل هستید چه عبارتی را جستجو می کنید؟ فرض کنید شما به دنبال یادگیری بهینه سازی و سئو سایت هستید. طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر کاربرانی که قصد یادگیری این دانش را دارند عبارت آموزش سئو و سئو چیست را در گوگل جستجو می کنند. در این صورت گوگل سایت هایی را در نتایج خود به شما نشان خواهد داد که سایت خود را روی این کلمات بهینه کرده اند. 

یافتن کلمات کلیدی مناسب و بهینه کردن سایت بر اساس این کلمات راه حلی است که سایت ها برای جذب کاربران خود انجام می دهند. اما اصلا کلمه کلیدی چیست؟ چند نوع کلمه کلیدی داریم؟ از کجا بدانیم که کلمات انتخاب شده گزینه مناسبی برای سئو است؟ 

سوال های بسیاری در این زمینه وجود دارد که قصد داریم در این مقاله از سئو اینجا به آن ها بپردازیم و با انواع مختلف کلمات کلیدی به صورت کامل آشنا شویم. پس با ما همراه باشید تا به این سوالات و نکاتی که هر سئو کار در این زمینه باید بداند بپردازیم.

کلمه کلیدی چیست؟

در هر کسب و کاری که وارد شوید، کلماتی وجود دارند که درصد قابل توجهی از کاربران آن را سرچ می کنند. کلمه کلیدی به کلماتی هستند که بر اساس تحقیق و بررسی های گوناگون توسط کارشناسان سئو سایت بدست می آیند و سایت را بر اساس این کلمات بهینه می کنند. برای مثال اگر سایت خود را روی کلمه ای مانند مشاوره سئو سایت بهینه کرده باشید، زمانی که کاربران این عبارت را در گوگل جستجو کنند سایت شما در نتایج نمایش داده خواهد شد. کلمات کلیدی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی اصلی

اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

فرض کنید شما روی کلمه ای سرمایه گذاری کنید که محبوبیت و جستجوی قابل توجهی نداشته باشد. نتیجه چه خواهد شد؟ انتخاب مسیر اشتباه و پیمودن آن نتیجه ای هدر رفتن وقت و هزینه نخواهد داشت. پس قبل از هر اقدامی، شناخت پرسونای مخاطب و انتخاب کلمات کلیدی مناسب بسیار حائز اهمیت است که برای آشنایی با اصول یافتن این کلمات پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین تکنیک های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو را مطالعه نمایید.

انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی مدل های مختلفی دارند که برای موفقیت در بهینه سازی و سئو سایت لازم است از تمامی این مدل ها استفاده کنید. 

  1. کلمات کلیدی اصلی

کلمات کلیدی اصلی در واقع همان کلماتی است که پس از تحقیق و بررسی بدست می آیند و معمولا دارای بیشترین سرچ توسط کاربران است. کلمات کلیدی اصلی در مقایسه با مدل های دیگر کلمات کلیدی که در ادامه خواهیم گفت کوتاه ترند و سئو آن ها با توجه به میزان رقابتی که روی این کلمات وجود دارد بسیار دشوارتر است. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی پوشاک باشید، کلمه کلیدی اصلی شما می تواند خرید لباس، خرید تیشرت و… باشد که میزان رقابت روی این کلمات بسیار بالاست. 

  1. کلمات دم دراز یا لانگ تیل

رسیدن به نتایج برتر گوگل روی کلمات کلیدی اصلی بسیار دشوار و زمانبر خواهد بود. علاوه بر این باید هزینه های بسیاری برای حضور در صفحه اول این کلمات بپردازید. از این رو کلماتی وجود دارند که بهینه سازی آن ها نسبت به کلمات کلیدی اصلی آسان تر است و جستجوی نسبتا بالایی نیز دارند. به این کلمات، کلمات دم دراز یا لانگ تیل گفته می شود که به اصطلاح، عبارت شامل کلمه کلیدی است.

طبق بررسی های انجام شده درصد احتمال عضویت و یا تبدیل شدن به خریدار کاربرانی که با جستجوی کلمات لانگ تیل وارد سایت شما می شوند نسبت به کاربرانی که با جستجوی کلمه کلیدی اصلی وارد سایت می شوند بیشتر است. یک مثال برای کلمات لانگ تیل فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک می تواند کلماتی مانند: خرید لباس ارزان، خرید تیشرت قرمز و… باشد.

کلمات لانگ تیل
  1. کلمات LSI

فرض کنید فردی که صاحب یک سایت می باشد قصد دارد به نتایج برتر جستجوی گوگل برسد اما نمی داند که برای رسیدن به این هدف به بهینه سازی و سئو سایت نیاز دارد. به نظر شما چه عبارتی را در گوگل جستجو می کند؟ مفهوم عبارت های جستجو شده توسط آن فرد با بهینه سازی و سئو سایت یکی است اما فقط کلمات متفاوت است. در این مواقع می توان حدس زد که کاربر عبارت هایی مانند: رساندن سایت به صفحه اول گوگل، بهبود رتبه سایت در گوگل، افزایش فروش و… خواهد بود. به این کلمات، LSI گفته می شود. 

کلمات LSI با کلمات کلیدی اصلی ارتباط معنایی دارند اما به مدل های مختلفی بیان می شوند. استفاده از این کلمات رشد قابل توجهی در رتبه کلمات شما ایجاد خواهد کرد زیرا این تکنیک دقیقا برای راهنمایی کاربران و افزایش رضایت آن ها انجام می شود که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد.

کلمات lsi

نتیجه گیری

استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد تا روی تمامی کلمات و عبارت های مرتبط با حوزه کسب و کارتان در نتایج برتر باشید که می تواند تعداد ورودی های سایت را تا چندین برابر افزایش دهد. در نهایت باز هم به این نکته رسیدیم که بهینه سازی و سئو سایت خود را هر چه در جهت افزایش راحتی و رضایت کاربران انجام دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. 

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله از سئو اینجا مورد پسند و رضایت شما کاربران همیشگی قرار گرفته باشد. شما میتوانید از تمامی آموزش های وبسایت سئو اینجا که در قالب ویدیو، پادکست و مقاله که برای آموزش سئو از مقدماتی تا پیشرفته تولید شده به صورت کاملا رایگان استفاده نمایید.

همچنین در صورت نیاز به مشاوره سئو می توانید در صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا