طراحی سایت آموزشی

عناوین محتوا

مطالب آموزشی و محتوای آموزنده همیشه جزء مطالب پرسرچ و پرطرفدار در فضای وب سایت ها هستند. همچنین به دلیل وجود ویروس کرونا در این دوران، اکثر افراد به دنبال یادگیری مفاهیم جدید و ایجاد تغییر در سطح دانش و مهارت خود هستند. این موضوع یک فرصت استثنایی برای آموزشگاه ها و موسسات آموزشی ایجاد کرده است. اما این موسسات باید برای پیشی گرفتن از رقبای خود، یک مزیت رقابتی و یک راه ویژه برای دیده شدن داشته باشند. راه اندازی و طراحی سایت آموزشی یکی از بهترین راه ها برای کسب این مزیت رقابتی است. 

شاید با خود بپرسید چرا داشتن یک سایت در این زمینه، مزیت محسوب می‌شود. در پاسخ به این سوال باید گفت، این روزها بسیاری از افراد پیش از شرکت در دوره های آموزشی و انتخاب موسسه مورد نظر خود برای کسب دانش و مهارت، موضوع مورد نظر خود را در فضای وب و فضای آنلاین جستجو میکنند. طبعا حضور یک موسسه در این فضا، می تواند شانس انتخاب او توسط کاربر را افزایش دهد و در نتیجه درآمد اینگونه موسسات را افزایش دهد.

طراحی سایت آموزشیذکر این نکته حائز اهمیت است که تنها داشتن یک وب سایت در این زمینه نمیتواند این مزیت را کامل کند و سئو سایت اهمیت بسیاری در دیده شدن شما در این زمینه دارد. پس سئو سایت را هم جدی بگیرید.

وب سایت های آموزشی می توانند در زمینه های متفاوتی فعالیت کنند. این روزها با گسترش آموزش آنلاین برای مدارس و دانشگاه ها تمایل به کسب اطلاعات از این طریق افزایش یافته است. با طراحی سایت آموزشی میتوان در زمینه های گوناگونی مانند مدارس، آموزشگاه زبان، آموزشگاه هنری، فنی، موسیقی، کنکور و حتی آموزش مفاهیم کاری مانند آموزش سئو، طراحی سایت و …. فعالیت کرد.

طراحی سایت آموزشی چه مزیتی به همراه دارد؟

شاید با خود بگویید چرا طراحی سایت آموزشی، به این میزان اهمیت دارد و هدف از راه اندازی و طراحی سایت آموزشی چیست؟ همانطور که مشخص است، هدف از طراحی سایت آموزشی، آموزش آنلاین به کاربرانش است. 

طراحی سایت آموزشی از این جهت اهمیت دارد که در صورتی که چنین سایتی به درستی طراحی نشود و خدمات مورد نیاز کاربر یعنی آموزش را به شکل درست ارائه ندهد؛ کاربران از آن استفاده نمیکنند و در نتیجه درآمدی هم برای صاحب سایت به همراه نخواهد داشت. پس پیشنهاد میکنم طراحی سایت آموزشی را به شرکت و فردی با مهارت بالا که به بخش های مختلف یک سایت آموزشی آشنایی کامل دارد؛ بسپارید. 

همچنین علاوه بر اینکه سایت شما باید ساختار مناسبی داشته باشد، باید محتوای مناسبی در اختیار کاربران مختلف قرار دهد. در واقع هدف از طراحی سایت آموزشی، آموزش کاربران است. یک وب سایت آموزشی باید از آموزش های مبتدی گرفته تا آموزشگاه های تخصصی را شامل شود تا نیاز انواع کاربران را برطرف کند.

طراحی وبسایت آموزشی برای چه کسانی مناسب است؟

طراحی سایت آموزشیطراحی سایت آموزشی برای همه کسانی که صاحب یک کسب و کار آموزشی هستند و یا قصد شروع کار در این زمینه را دارند؛ یک نقطه شروع برای افزایش درآمد و رشد کسب و کار باشد. 

لازم به ذکر است که طراحی سایت آموزشی نه تنها برای دانش‌آموزان و دانشجویان بلکه برای هر فردی که نیاز به آموزش دارد؛ کاربرد دارد. فرقی نمیکند این آموزش در زمینه آشپزی باشد یا هنر یا کسب و کار و هر زمینه دیگری. این راهی است که بسیاری از افراد موفق در زمینه آموزش آن را طی کرده و به نتیجه رسیده اند. شما میتوانید بسیاری از سایت ها را مشاهده کنید که به وسیله طراحی سایت آموزشی به جایگاهی رسیده و شناخته شده اند.

مهمترین عوامل در موفقیت یک پروژه‌ی طراحی سایت آموزشی

 اگر شما در حال حاضر به دنبال یک شرکت برای طراحی سایت آموزشی می‌گردید، باید به یاد داشته باشید که صرف نظر از شرکت یا طراحی که سایت شما را طراحی خواهد کرد، باید به نکات خاصی در طراحی سایت آموزشی خود توجه کنید.

 مهمترین نکته اهمیت ایجاد تعامل میان شما و بازدیدکنندگان وب سایت است. آمارهای به دست آمده از ابزارهای رهگیری رفتار کاربران در وب سایت‌ها نشانگر آن هستند که حدود چهل درصد ایشان در سایت‌های ضعیف بدون هیچ کلیکی از سایت خارج می‌شوند. مهم‌ترین عاملی که در این وب سایت‌ها موجب چنین رفتاری می‌شوند، تجربه‌ی کاربری نامناسب می‌باشند که موجب سر رفتن حوصله‌ی کاربران خواهند گردید. از دیگر عوامل مهم باید به این موارد اشاره نمود.

پیمایش آسان در وب سایت

مسائل متعددی در معماری یک وب سایت آموزشی هستند که می‌توانند به بهبود طراحی سایت آموزشی کمک کنند. دلیل اطلاق اصطلاح معماری به مفهوم یاد شده آن است که تمامی اطلاعات موجود روی وب سایت شما به شکل دیجیتال ذخیره شده و بر اساس یک ساختار منطقی منظم با یکدیگر مرتبط می‌شوند. این ساختار باید در رابط کاربری وب سایت نیز نمود یابد و کاربر بتواند به راحتی در صفحات مرتبط سایت حرکت کند و یا به صفحات درست هدایت گردد.

طراحی سایت آموزشی مینیمال و ساده

مینیمالیسم به یکی از اصلی‌ترین علایق دهه‌ی گذشته در فرهنگ عامه مبدل گشته است. در همین راستا بسیاری از رابط‌های کاربری و گرافیکی اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها به سوی هر چه ساده‌تر شدن و پرهیز از اجزای اضافه حرکت کرده‌اند.

گذشته از آن ساده‌تر بودن رابط کاربری یک وب سایت موجب خواهد شد تا مخاطب کمتر خسته شده و حوصله‌ی بیشتر برای چرخیدن در وب سایت ما داشته باشد. همچنین رعایت نکردن این امر ممکن است موجب پرت شدن حواس کاربر از هدف اصلی سایت که آموزش است گردد.

یکی از راه‌های ساده‌ای که برای رسیدن به این هدف می‌تواند در نظر گرفته شود استفاده از فضاهای سفید به اندازه‌ی کافی است. در منابع معتبر برای طراحی سایت آموزشی اشاره شده است که افزایش فضاهای سفید به اندازه‌ی کافی می‌تواند موجب بالاتر بردن توجه مخاطب به محتواهای سایت تا ۲۰ درصد گردد.

طراحی سایت آموزشی واکنش‌گرا

 در تمامی سرفصل‌های سئو سایت و طراحی سایت، واکنش‌گرا نمودن وب سایت یکی از المان‌های مهم و اساسی است. در سال ۱۴۰۱ دیگر جایی برای وب سایت‌هایی با طراحی قدیمی که نمی‌توانند در گجت‌های گوناگون و اندازه‌های مختلف صفحه بهترین نمایش را داشته باشند، نخواهد بود. علاوه بر آن، واکنش‌گرا بودن می‌تواند به معنی فیچرهای عملکردی وب سایت نیز در نظر گرفته شود. مثلا اگر کاربر نشانگر موس خود را روی گزینه‌ی آموزش برنامه‌نویس وب ببرد، گزینه‌های زبان HTML، css و غیره خود به خود به نمایش دربیاید.

بخش‌های کاربر محور و امکانات شخصی‌سازی 

کاربر محور بودن در طراحی سایت آموزشیدر بسیاری از نمونه‌های طراحی سایت آموزشی موفق می‌توانید ببینید که سایت بخش‌هایی مانند حساب کاربری را به مخاطبان خود اختصاص داده تا وی بتواند فالیت‌های خود را در یک نظر از پیش چشم بگذراند. این امکان به وی مزیت مدیریت فعالیت‌های خود به صورت پیوسته روی وبسایت را خواهد داد.

چت زنده

امروزه در بسیاری از وب سایت‌ها می‌بینید که بخشی به عنوان گفتگوی زنده با کارشناسان وب سایت برای راهنمایی بیشتر اختصاص یافته است. این امکان می‌تواند به نگه داشتن کاربر در وب سایت و هدایت و ساماندهی قیف بازاریابی کمک کند. همچنین باید عنایت داشت که کاربران سلایق گوناگونی دارند. برخی ممکن است با چت متنی راحت باشند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند به صورت زنده و صوتی با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایند.

دکمه‌های دعوت به اقدام جذاب

یک دکمه‌ی دعوت به اقدام یا CTA درست می‌تواند این پیام را به مخاطب منتقل کند که این مؤسسه نسبت به ارائه‌ی خدمات آموزش خود جدی است و. چنین گزینه‌ای برای کاربران نیز بیش از سایرین مفید است. این کلید می‌تواند برای ثبت نام در دوره‌های ویژه‌ی سایت، اشتراک خبرنامه و مواردی از این دست مورد استفاده قرار گیرد. 

بخش‌های خودآزمونی و ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی پایان دوره

در بسیاری از وب سایت‌های موفق آموزشی، بخش‌هایی برای آزمون‌های تعیین سطح و یا تشخیص علایق کاربران به صورت خودآزمونی در نظر گرفته شده است. این آزمون‌ها میتوانند به کاربران نشان دهند که کدام بخش‌ها را باید بهتر یاد بگیرند یا در کدام دوره‌های سایت می‌توانند امید به پیشرفت و کشف علایق خود را داشته باشند. همچنین می‌توانید با طراحی امتحانات با سطح قابل قبول، در پایان هر دوره به مخاطبانی که دوره‌ها را گذرانده‌اند گواهینامه‌هایی را به صورت معتبر و قابل استناد ارائه نمایند.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد در طراحی سایت آموزشی، مانند هر وب سایت دیگری ساختار و عملکرد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در مسائلی همچون تجربه کاربری و استقبال کاربران از یک سایت، بسیار مهم است. لازمه داشتن چنین سایتی، سپردن آن به یک تیم و شرکت با تجربه در این زمینه و آشنا به بخش های مختلف یک سایت است. 

سئواینجا یک شرکت مورد اعتماد در این زمینه است که شما میتوانید با اطمینان کامل از نتیجه، طراحی سایت خود را به آن بسپارید. همچنین همانطور که گفته شد، سئو سایت یک مسئله مهم برای دیده شدن سایت شما محسوب می‌شود. با کمک سئواینجا شما میتوانید انواع خدمات سئو سایت مانند مشاوره سئو یا انواع دیگر این خدمات را دریافت کنید و نتیجه ای دلخواه از راه اندازی سایت خود کسب کنید.

سمیرا حسن آبادیمشاهده نوشته ها

وقتی دست های یک پیانیست روی پیانو قرار میگیرد یک قطعه موسیقی دل نشین می سازد. مدیر محتوا هم کافی است دست به صفحه کلید شود. متن شاهکاری خلق می کند تا بر دل همگان نشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا