بک لینک های مخرب و چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است

عناوین محتوا

یکی از مهم ترین مسئله برای صاحبان سایت رنک بودن یا همان گزینه های اول جستجو در نتایج گوگل می باشد، امروزه که همه ما بیشتر از موتور جستجو گوگل استفاده میکنیم، رقابت بسیار نفس گیر و جذابی را میان سئو کار ها به راه انداخته است که همین باعث شد، به یک از مورد های مهم آن یعنی بک لینک های مخرب و چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است بپردازیم .

ایجاد بک لینک یا Link Building از جمله المان های سئو است، که بسیار مورد توجه قرار می گیرد چرا که گوگل به بک لینک ها توجه بسیاری می کند. در تعریف بک لینک باید گفت، هر لینکی که به صفحات شما از سایت ها و صفحات دیگر داده شود و موتور جستجو آن را ببیند، بک لینک به حساب می آید. در ادامه به بک لینک های مخرب و اثرهای آن بر روی سئو سایت، به طور کامل می پردازیم

بک-لینک-های-مخرب-چیست؟

بک لینک های مخرب

در تعریف آسان همان بک لینک ها و انکر تکست ها (همان کلمات لینک دار در متن ها) که مشابه هم و اسپم شده است، و همچنین نشانه های دیگری هم وجود دارد که به شما نشان میدهد بک لینک های شما اسپم شده است. شاید این ها برای شما نگران کننده نباشد ولی اگر همه اینها با هم رخ دهد شما در چاه بزرگی افتاده اید!

بک لینک های مخرب چیست؟ و چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است ؟ بعد از خواندن ادامه مطلب خیال شما از بابت لینک هایتان راحت می شود و هیچ بک لینک های مخرب، که برای سئو سایت مضر است در ارزیابی پروفایل بک لینک های شما نخواهد بود.

ارزیابی بک لینک های مخرب خود و روش پاک کردن آن

شما می توانید لینک های نامناسب را disavow کنید. برای این کار می توانید برای حذف بک لینک های اسپم، یک فایل disavow، به گوگل ارائه کرده و درخواست دهید که گوگل آن لینک را در نظر نگیرد. از دیگر روش های ارزیابی بک لینک های مخرب ابزار  Moz Link Explorer میباشد.

disavow  

این قابلیت در Disavow Tools که در Search Console موجود می باشد . در صفحه disavowbacklinks  گوگل می توانید، مطالب منتشر شده توسط گوگل را مشاهده نمایید، این کار بسیار تخصصی میباشد و اگر دانش کافی برای انجام این کار را ندارید از این ابراز استفاده نکنید زیرا کوچکترین اشتباه باعث نابودی سایت یا پایین آوردن اعتبار یا دامین اتوریتی DA آن شوید.

چه-لینک-هایی-برای-سئو-سایت-مضر-است؟

کدام لینک ها، بک لینک های مخرب اند؟

از موارد مهمی که میتوان در چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است، بک لینکی که در کشور دیگه ثبت شده که با کشور محل ثبت دامین شما ارتباط ندارد و به آن خدمات نمی دهد. اما مرتبط نبودن بک لینک با سایت فقط در مرتبط نبودن کشور خلاصه نمی شود. امکان دارد سایت شما بک لینک های مخرب داشته باشد که به موضوع سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد. هر سایتی بنا به فعالیت که دارد، دارای جامعه ی مخاطبانی است که با فروش محصول یا عرضه خدمات به آن ها درآمد خود را کسب می کند.

برای مثال: سایتی که مخصوص آموزش زبان عربی است مخاطبانی دارد که علاقه مند به یادگیری زبان عربی هستند که اگر از سایتی که موضوعات محتوای آن مربوط به موضوعی خارج از آموزش زبان عربی باشد، بک لینک های مخرب داده شود خوب طبیعتا بازخورد چندان مناسبی نخواهد داشت و بوجود آورنده لینک های مخرب می شود.

نسبت بک لینک های فالو و نوفالو

چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است؟ شما از طریق نسبت لینک های فالو و نوفالو  میتوانید لینک های اسپم را شناسایی کنید، ولی این مورد خیلی دقیق نیست در صورت مشاهده ی انکر تکست های اسپم، شما با بررسی نسبت لینک های فالو و نوفالو با نسبت نامعقول و غیرطبیعی مواجه می شوید. شما با بررسی کردن انکر تکست اسپم و نسبت غیر عادی لینک های فالو و نوفالو می توانید بفهمید که لینک ها دست کاری شده اند یا نه؟ بنابراین هر چه زودتر این موارد را باید بررسی کنید و نسبت به پاک سازی این بک لینک های مخرب و اسپم اقدام نمایید .

به طور کلی ما با نسبت ها می توانیم به طبیعی و غیر طبیعی بودن آن ها و اسپم بودن و چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است پی ببریم، با بررسی تعداد لینک ها به دامنه نیز می توانیم متوجه مشکلات شویم. ناگفته نماند شاخص مشخصی وجود ندارد که ما را از طریق آن متوجه طبیعی بودن نسبت ها شویم، به عنوان مثال ۲۰۰۰ لینک که فقط از دو دامنه ایجاد شده کاملا غیر طبیعی است.

بک-لینک-های-مخرب-از-نظر-گوگل

چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است

تعدادی معیار در صنعت سئو(SEO) وجود دارد که برای کمک به تشخیص چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است را به آسانی در دسترس قرار میدهد. دو موردی که به ذهن  اکثریت می رسد اغلب عبارتند از نمره دهی Moz Spam   و Trust Majestic Flow دراین دو ابزار سئو نمره دهی، با وجود اینکه نتایج هر دو متفاوت هستند، هدف این است که به وبمسترها در شناسایی اینکه کدام سایت ها قابل اعتماد میباشد کمک شود.  با این حال، با وجود اینکه اینها یک نقطه شروع خوب هستند، اما برای ارائه دادن یک تصویر واضح از اینکه آیا چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است، کافی نیستند.

تولید محتوا و نقش آن در چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است

اولین چیزی که یک سئوکار می آموزد این است که با استفاده از تولید محتوا ارزشمند و انتشار آن در قالب رپورتاژ آگهی در وبسایت هایی که اتوریتی و بازدید بالایی دارند، می توان بهترین نوع بک لینک را بدست آورد و رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل را افزایش داد. دومین چیزی که آنها یاد می گیرند این است که استفاده از محتوای بی کیفیت و دریافت بک لینک در قالب تبلیغات متنی، می تواند مجازات و پنالتی شدن یا حتی بسته شدن سایت شود.

حذف بک لینک چه تاثیری روی سئو دارد

حذف بک لینک می تواند، سئو سایت شما را نابود کند. اما در برخی موارد حذف بک لینک های مخرب یا ضعیف می تواند سئوی وب سایت شما را نجات دهد. حذف بک لینک با ریسک زیادی همراه است. بدین جهت در همین ابتدا هشدار می دهم که اگر دانش و تجربه کافی در سئو ندارید، خودتان برای حذف بک لینک اقدام نکنید و با یک متخصص مشورت نمایید.

تیم با سابقه سئو اینجا با استفاده از ابزار مناسب برای سئو سایت در کمترین زمان، شما را به آن برنامه ای که برای سایت خود دارید میرساند، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

سمیرا حسن آبادیمشاهده نوشته ها

وقتی دست های یک پیانیست روی پیانو قرار میگیرد یک قطعه موسیقی دل نشین می سازد. مدیر محتوا هم کافی است دست به صفحه کلید شود. متن شاهکاری خلق می کند تا بر دل همگان نشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا