با گرفتن سایت لینک ، ترافیک سایت را بالا ببرید

سایت لینک چیست

عناوین محتوا

سایت لینک چیست؟ اگر تا بحال نام یک برند را در گوگل جستجو کرده باشید؛ گوگل، لینک چندین صفحه مختلف از سایت پایین لینک اصلی سایت را در صفحه نتایج به کاربر نشان می دهد.

مثلا وقتی که نام شرکت نایک (nike) را در باکس جستجو گوگل سرچ کنید، مجموعه ای از لینک های چند صفحه از سایت مانند محصولات جدید نایک، کفش های جدید نایک، کفش های رایگان و غیره را مشاهده می کنید.

نمایش URL این صفحات ، تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت دارد و به دو روش می توان آن را به دست آورد. 

اگر میخواهید بازدید صفحات مختلف غیر از صفحه اصلی را با استفاده از سایت لینک افزایش دهید ، تا آخر این مقاله با سایت سئو اینجا همراه باشید.

سایت لینک (sitelink) چیست

سایت لینک چیست؟

سایت لینک ها، لینک صفحات پربازدید یا صفحه فرود از وب سایت هستند که با سرچ کردن نام برند، در صفحه نتایج و زیر لینک اصلی سایت ظاهر می شوند. 

ایجاد سایت لینک توسط گوگل ، با هدف کمک به کاربران برای دسترسی آسان به صفحات محبوب و با ترافیک بالای سایت است؛ مخصوصا که در بعضی موارد، کادر جستجو در کنار سایت لینک یعنی زیر لینک اصلی سایت ظاهر می شود که امکان جستجو در سایت را برای کاربر فراهم می کند.

روش های گرفتن سایت لینک (siteLink) کدامند؟

به طور کلی، دو روش برای گرفتن siteLink وجود دارد:

نوع اول آن ایجاد سایت لینک از طریق گوگل ادوردز است. این سرویس تبلیغاتی گوگل، به شما این امکان فوق العاده را می دهد که در ازای پرداخت هزینه،سایت لینک داشته باشید و می توانید حتی خودتان تعیین کنید که چه لینک هایی در سایت لینک ظاهر شود حتی اگر پربازدید نباشند!

در نوع دوم site link را بدون هزینه خواهید داشت ؛ که البته این امکان گوگل برای وبسایت هایی که سئو سایت و پیج رنک بالا در موتور جستجو دارند، میسر است. در این نوع از سایت لینک، گوگل با توجه به نرخ بازدید صفحات سایت، خودش بهترین صفحه را انتخاب و زیر آدرس اصلی سایت قرار میدهد.

البته گرفتن سایت لینک به روش طبیعی (دوم)، مستلزم این است که زمانی که کاربران نام برند یا سایت شما را سرچ می کنند، در نتیجه اول ظاهر شوید. 

مزیت استفاده از گوگل ادواردز برای بدست آوردن سایت لینک چیست؟

در حالتی که بدون گوگل ادواردز یعنی از طریق افزایش ترافیک سایت، سایت لینگ میگیرید، اختیار تعیین لینک ها را ندارید ولی در گوگل ادوردز دست شما باز است و  url هر صفحه (لندینگ پیج) ای که هدف شما است، تعیین می کنید.

آیا می توان سایت لینک گرفته شده از گوگل را حذف یا اصلاح کرد؟

گرفتن سایت لینک از گوگل به کمک ترافیک سایت، گاهی باعث دردسر می شود چرا که ممکن است آن لینک جزو اهداف سایت نباشد. 

مثلا فرض کنید صفحه ای از سایت که درباره کمپین تبلیغاتی شرکتتان بوده و اتفاقا ترافیک بالایی داشته  است، در سایت لینک نمایش داده بشود. اما وقتی که از تاریخ انقضا کمپین بگذرد و درحال حاضر دیگر کاربردی نباشد، چه؟

در واقع اتفاقی که افتاده این است که گوگل با توجه به اینکه لینک این صفحه کمپین، بازدید بالایی داشته، تصمیم میگیرد که آن را در site link بیاورد که دعملا برای شما سودی ندارد.

اما نگران نباشید، این مشکل راه حل دارد. میتوانید در ابزار گوگل سرچ کنسول بعد از ثبت نام سایت ، آدرس صفحاتی که گوگل به اشتباه sitelink کرده را حذف کنید.

توجه داشته باشید که شما نمی توانید URL صفحه جدیدی را جایگزین آن بکنید، فقط می توانید سایت لینک را حذف کنید تا دیگر نشان داده نشود.

چگونه می توان کادر جستجو را در سایت لینک به دست آورد؟

تا به اینجا، در رابطه روش های مختلف برای گرفتن سایت لینک و ویژگی هر روش صحبت کردیم. 

همانظور که اشاره کردیم، در بعضی سایت لینک ها ، کادر جستجو نیز نمایان می شود که امکان فوق العاده جستجو کاربران در سایت شما به طور مستقیم را می دهد. 

برای به دست آوردن کادر جستجو، بایستی ملزومات آن را فراهم کنید. در واقع با استفاده مارک آپ داده های ساخت یافته (structured data markup) می توانید کادر جستجو را تهیه کنید. البته نشان دادن آن را خود گوگل تعیین می کند.

البته اگر تمایلی به داشتن کادر جستجو ندارید، می توانید با کمک تگ متای زیر، به گوگل بفهمانید که کادر جستجو را برای شما ایجاد نکند.

< / “meta name=”google” content=”nositelinkssearchbox >

مزایای داشتن سایت لینک چیست؟

حالا که با مفهوم سایت لینک آشنا شدید ، مزیت های بدست آوردن آن را در ادامه بررسی می کنیم.

افزایش ترافیک و بازدید صفحات سایت

هر سایت حداکثر می تواند ۶ تا سایت لینک داشته باشد. فرض کنید شما لینک ۴ صفحه متفاوت از سایت خود در گوگل دارید. این ۴ صفحه احتمالا پربازدید ترین صفحات سایت شما میشوند؛ چون اگر کاربر وارد صفحه اصلی بشود ممکن است خیلی از صفحات مرتبط را نبیند اما وقتی لینک بهترین صفحات در سایت لینک باشد احتمال اینکه آن صفحات را بازدید کند خیلی بیشتر میشود.

افزایش نرخ تبدیل

در نوع تبلیغاتی sitelink میتوانید لینک صفحات مهم مانند دسته بندی محصولات یا صفحه ثبت نام را قرار دهید تا کاربر خیلی سریع و ساده وارد این پیج های هدف بشود و کاری که شما دوست دارید را انجام بدهد.

لینک کدام صفحات را در سایت لینک قرار دهیم؟

صفحات فرود

قطعا نمیتوانید لینک همه صفحات فرود خود را در sitelink قرار دهید؛ اما میتوانید بهترین آنها را که باعث جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل سایت می شود در بخش sitelink بگذارید. در واقع با توجه به اهداف کنونی سایت، با دقت این صفحات را انتخاب کنید.

صفحاتی که بازدید کمی دارند

منظورمان هر صفحه ای که بازدید کمی دارد نیست. صفحه ای که برای شما مهم است و میتواند در کلمات کلیدی اصلی یا کلمات LSI در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کند میتواند گزینه خوبی برای قرار دادن sitelink باشد. به عنوان مثال در سایت سئو اینجا لندینگ سئو انگلیسی میتواند سایت لینک خوبی باشد.

صفحه درباره ما یا ارتباط با ما

ممکن است فکر کنید صفحه درباره ما آنقدر اهمیت ندارد که آدرس آن سایت لینک بشود اما اشتباه نکنید؛ خیلی از افراد و وب مستران سایت های دیگر به صفحه درباره ما توجه ویژه ای دارند چون از تجربه ها، پروژه های قبلی و اهدافی که شرکت به دنبال آن است، مطلع میشوند و بر اساس همین اطلاعات، کاربران تصمیم میگیرند که از این برند محصول یا سرویسی بخرند یا وب مستران تصمیم میگیرند که پروژه ای به آن شرکت بدهند یا خیر.

نحوه ساخت سایت لینک برای سایت

صفحات محصولات پرفروش

با بررسی الگوی رفتاری مشتریان و داده هایی که از ابزارهای گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به دست آورده اید میتوانید صفحات محصولات پرفروش خود را پیدا کنید و لینک آن را در سایت لینک قرار دهید.

حرف آخر

علاوه بر نکاتی که در این مقاله گفتیم می توانید برای سایت لینک ها توضیح مختصری بنویسید که مثل متا دیسکریپشن می مانند.

توصیه می شود به طور مرتب، سایت لینک ها و تاثیر آنها بر روی ترافیک و نرخ تبدیل سایتتان را دنبال (track) کنید، تا اگر به اهداف خود نرسیدید،بتوانید سریعا در گوگل ادوردز آنها را تغییر دهید.

site link یکی از روش های بسیار موثر در سئو است و سایت های زیادی برای برند سازی و کسب رتبه بالا از آن استفاده میکنند. از این فرصت عالی برای کسب موقعیت های بهتر استفاده کنید.

سمیرا حسن آبادیمشاهده نوشته ها

وقتی دست های یک پیانیست روی پیانو قرار میگیرد یک قطعه موسیقی دل نشین می سازد. مدیر محتوا هم کافی است دست به صفحه کلید شود. متن شاهکاری خلق می کند تا بر دل همگان نشیند.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا