عناوین محتوا

صبح از خواب بیدار می شوید و وب سایت مورد علاقه خود را در لپ تاپ خود بررسی می کنید ، سپس دوباره آن را در رایانه لوحی (تبلت) خود مشاهده میکنید و بعداً در همان روز روی تلفن هوشمند خود هنگام انتظار در ایستگاه اتوبوس بررسی می کنید، افرادی که دارای چندین دستگاه هستند، سرانجام عادت می کنند که ایمیل و وب سایت های مورد علاقه خود را در تمامی دستگاه ها (devices) شخصی خود بررسی کنند. در این مطلب به مقایسه طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟ میپردازیم.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو برای نمایش بهینه در طیف وسیعی از اندازه ها، بدون توجه به اینکه کاربر از چه دستگاه یا وضوح صفحه ای استفاده می کند، طراحی شده اند، در دنیایی که مردم اغلب با دیوایس های مختلفی وبگردی میکنند، طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل به طراحان سایت این امکان را میدهد وب سایت های “انعطاف پذیر” ایجاد کنند، که متناسب با دستگاه و کاربر تنظیم می شوند.

جالب است بدانید در گذشته ای نه چندان دور وب سایت هایی که با موبایل ها و تبلت ها سازگار نبودند، کد های آن ها اصلاح می شد، حال با پیشرفت طراحی ریسپانسیو برنامه نویسان سایت از همان ابتدا کد های جدید و مناسبی به کار میبرند، که در هنگام لود، وب سایت دچار بهم ریختگی نشود. در ادامه به توضیح تخصصی تر می پردازیم.

موردی که خیلی مهم و از همه بیشتر قابل توجه است، منوی سایت در دیوایس های مختلف می باشد، منوی اصلی سایت در حالت نمایش موبایل از حالت نوار منو به حالت تاگل منو تغییر می‌کند. در مقاله طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟ میتوان به آن اشاره کرد.

اپ-موبایل-و-ریسپانسیو-بودن-سایت

تعریف ویکی پدیا، از طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو یک امتیاز است، که برای تمام مشتریان در نظر گرفته می‌شود. برای ریسپانسیو کردن سایت وردپرس افزونه ریسپانسیو وردپرس قابل قبولی در دسترس نیست، پس وب دولوپرها از ابتدا برای طراحی قالب ریسپانسیو وردپرس اقدام می‌کنند. از موارد مطلوب نمایش سایت :

  • تغییر رزولوشن
  • انتخاب فونت مناسب
  • راحتی مطالعه مطالب
  • حذف اسکرول افقی سایت
  • سازگاری با سایز مختلف نمایشگر
  • طراحی مناسب برای کاربران موبایل یا موبایل فرندلی (Mobile Friendly)

طراحی سایت ریسپانسیو در سئو تاثیر دارد؟

طراحی سایت ریسپانسیو از این جهت برای سئو سایت حائز اهمیت است که، باعث پوشش تمامی کاربران با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف می‌شود، این کار باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود و قدرت سئو سایت را افزایش می‌دهد. بر اساس آمارهای خود گوگل، درصد بالایی از کاربران سایت از طریق موبایل به جستجوی اینترنتی می‌پردازند و به سایت شما هدایت می‌شوند. طراحی سایت ریسپانسیو بودن سایت شما نیاز مخاطب شماست، اگر شما پاسخگوی نیاز کاربران نباشید از رقبایتان عقب می‌مانید.

تست ریسپانسیو بودن سایت؟

سایت را در مرورگر خود باز کنید، و با جمع کردن لبه سمت راست پنجره مرورگر، صفحه سایت را تا اندازه موبایل یا تبلت کوچک کنید. در این حالت اگر چیدمان آیتم‌های موجود به صورتی جابه‌جا شود که نیازی به اسکرول افقی نبود و نوار منوی سایت به صورت سه خطی تغییر شکل دارد یعنی سایت ریسپانسیو است.

عملکرد مناسب طراحی ریسپانسیو

امروزه اکثر وب سایت های محبوب و پربازدید از طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش گرا بهره ‌مند هستند، هنگامی که وب سایت از طراحی ریسپانسیو بهره‌مند باشد، در واقع نشان‌دهنده این نکته است که طراحان آن، برای عادت‌ها و نیازهای مخاطب احترام بیشتری قائل هستند. این نوع از طراحی سایت ریسپانسیو علاوه بر ایجاد زیبایی بصری بیشتر، باعث جذب بینندگانی با انواع دیوایس ها خواهد شد. مدیران وب سایت هایی که اهمیت این نکته را نادیده می‌گیرند، به زودی از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

برنامه نویسان از روش های مختلف مثلا فریم ‌ورک، بوت استرپ و متریالایز قالب سایت را ریسپانسیو می‌کند. می‌توان ادعا کرد در حال حاضر محبوب‌ترین فریم ورک برای ساخت سایت ریسپانسیو فریم ورک بوک بوت ‌‎استرپ است. دیگر فریم‌ورکی که برای ساخت سایت ریسپانسیو مورد استفاده قرار می‌گیرد فریم ‌ورک فاندیشن می‌باشد، که دارای رابط کاربری (User Interface) جذابی می‌باشد اما به اندازه فریم ورک بوت استرپ محبوبیت ندارد. همچنین مدیا کوئری یک تکنیک مربوط به CSS می‌باشد که این امکان را فراهم می‌کند تا سایت با سایز نمایشگر دستگاهی که در آن نمایش می‌یابد انطباق یابد.

طراحی-ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید از بین طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل کدام بیشتر حائز اهمیت است، این روزها داشتن اپ موبایل در نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار به یک نیاز اساسی در کنار طراحی سایت تبدیل شده است؛ بدون آنکه ابتدا به کاربرد آن فکر کنند. آنها فکر میکنند داشتن اپ موبایل سریعترین راه ممکن برای رسیدن به مخاطبینی است که زمان زیادی در اینترنت و گوشی خود سپری میکنند. در حالیکه هر چقدر حضور آنها در این فضا بیشتر شود تمایلشان برای نصب یک برنامه جدید نیز کاهش می یابد.

برای شروع کمی تامل کنید و به یاد آورید که طی یک ماه گذشته چند نرم افزار جدید بر روی گوشی همراه خود نصب کرده اید. اگر به عددی بزرگتر از صفر رسیدید؟ مطمئن باشید که شما در اقلیت هستید، در ادامه بیشتر به مقایسه طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟ می پردازیم

اپ موبایل دقیقا چیست؟

اما اپ چیست؟ اپ یک نرم افزار است که برای رفع نیازی مشخص طراحی شده و مستقیما توسط کاربر دانلود و نصب میشود. مهمترین بخش این جمله عبارت «رفع نیازی مشخص» است. یکی از تفاوت های مهم در طراحی ریسپانسیو یا اپ موبایل رفع نیاز مشتری میباشد که آیا در مورد سایت من نیاز به اپ میباشد؟ پس هدف اصلی از طراحی یک اپ رفع یک نیاز است و زمانیکه آن نیاز برطرف شده باشد دیگر وجود اپ بی معنی خواهد بود. در ادامه مثال جالبی در طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل با برای شما خواهیم گفت.

طراحی-ریسپانسیو-در-html

طراحی اپ با هدف افزایش اعتبار

نکته مهمی که در فرق طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل می باشد این است که، به عنوان مثال شرکت amazon یک اپ موبایل برای مشتریان خود طراحی کرده است که با نصب آن در هنگام خرید محصولات آمازون میتوانید در قرعه کشی نیز شرکت کنید. دو نکته در مورد این اپ بسیار مهم است؛ اولا برای یک هدف مشخص یعنی شرکت در قرعه کشی طراحی شده و دوما نسخه ای از این قابلیت بر روی سایت امازون وجود ندارد. در واقع این اپ راه حلی جایگزین برای سایت آمازون نیست.

هدف کاربران از نصب این نرم افزار آشنایی با آمازون نیست زیرا میتوانند این اطلاعات را از طریق سایت نیز دریافت کنند. بلکه کاربرانی که دوست دارند ارتباط بیشتری با شرکت داشته باشند و از خدمات جانبی آن بهره مند شوند، اپ موبایل را نصب میکنند.

انتخاب اصولی طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل؟

در نگاه کلی بخواهیم تصمیم بگیریم بین طراحی سایت ریسپانسیو یا اپ موبایل، از نظر بروز بودن و هم از نظر هزینه های احتمالی طراحی سایت ریسپانسیو کفایت میکند، کاربران نیاز خود را در گوگل درخواست میکنند نه اپ استور.

داشتن یک سایت ریسپانسیو، از مزیت های یک سایت کامل به حساب میآید، چنانچه علاقه مند به گرفتن مشاوره با تیم ما هستید، با کارشناسان سئواینجا و همچنین سئو سایت، با ما در تماس باشید

سمیرا حسن آبادیمشاهده نوشته ها

وقتی دست های یک پیانیست روی پیانو قرار میگیرد یک قطعه موسیقی دل نشین می سازد. مدیر محتوا هم کافی است دست به صفحه کلید شود. متن شاهکاری خلق می کند تا بر دل همگان نشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا