طراحی سایت خبری

عناوین محتوا

به دلیل اینکه اطلاع رسانی اخبار مختلف در تمامی کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لذا طراحی سایت خبری حرفه ای بسیار ضروری می باشد. به دلیل اینکه اینگونه سایت ها، حجم بالایی از متن، ویدیو، صدا و تصویر را در سایت بارگذاری می نمایند، بنابراین نیازمند هاست با فضای نامحدود و پرسرعت می باشند.

با گسترش اینترنت و فضای مجازی، این فضا به مهم‌ترین بستر انتقال اطلاعات و اخبار روزمره تبدیل شده است و امروزه کمتر کسی را در اطرافمان می‌شناسیم که از اینترنت برای اطلاع از آخرین اخبار در هر زمینه‌ای استفاده نکند. بنابراین اگر شما دارای یک پایگاه خبری هستید و یا قصد دارید به آن تبدیل شوید طراحی سایت خبری بهترین کاری است که می‌توانید در راستای بهبود بیزینس خود انجام دهید.

به دلیل اینکه اخبار، نیاز به بروزرسانی دائمی دارند، طراحی سایت خبری باید توسط افراد متخصص و با استفاده از جدیدترین تکنیک های روز دنیا انجام شود.

امکانات طراحی سایت خبری چه مواردی می باشند؟

طراحی سایت خبری، با دیگر سایت ها کمی متفاوت است. به دلیل مراجعه تعداد کاربران بالا و همچنین صحت خبر، باید توجه خاص به آن شود. از جمله امکاناتی که یک سایت خبری باید داشته باشد عبارت است از:

  • درج زمان در نمایش خبر.
  • طراحی سیستمی جهت منتشر شدن خبر در موعد مشخص شده.
  • متمایز کردن داغ ترین خبرها نسبت به بقیه.
  • داشتن قابلیت دریافت خبر از سوی کاربران.
  • در اختیار داشتن ویژگی فیلتر اخبار.
  • امکان ایجاد دسته بندی های مختلف نظیر: سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره.
  • امکان قرار دادن فایل های ضمیمه به صورت صوتی، تصویری و یا متنی.

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با امکانات طراحی سایت خبری، مهمترین مسئله ای است که، وقتی کاربر وارد سایت میشود، بتواند تنها با چند کلیک، خبر مورد نظر خود را پیدا کند.

هدف از طراحی سایت خبری چیست؟

اهمیت طراحی سایت خبری در چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم امروزه اکثر مردم برای پیگیری آخرین اخبار از اینترنت و سوشال مدیا و سایت های مختلف خبری استفاده می‌کنند. این استقبال گسترده به دلایل زیادی اتفاق افتاده است.

 برای مثال تنها در بستر اینترنت و شبکه جهانی است که می‌توان آخرین اخبار را در کسری از ثانیه از یک سوی جهان به سوی دیگر منتشر کرد و این سرعت است که باعث می‌شود فرد از آخرین اخبار جهان مطلع باشد.

با ذکر این مثال احتمالا اهمیت طراحی سایت خبری را به طور کامل درک کرده‌اید.

از دیگر مزایای طراحی سایت خبری این است که شما می توانید فیلم و عکس‌های زیاد و متنوعی را در رابطه با یک خبر بارگذاری کنید تا از این طریق بتوانید اخبار را به طور کامل و از همه زوایا پوشش دهید. یک سایت خبری به علت در دسترس بودن و کم‌هزینه‌تر بودن میتواند بسیار پربازدیدتر و محبوب‌تر از یک روزنامه خبری باشد.

هدف از طراحی سایت خبری چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، هدف از طراحی اینگونه سایت ها، گسترش و اطلاع رسانی اخبار است. البته ناگفته نماند، صرفا نمایش اخبار کافی نیست. مواردی نظیر: بروزترین خبرها، طریقه نشان دادن و موارد این چنینی، از نکاتی می باشند که می توانند کاربران بیشتری را به سایت جذب کنند.

البته سایت خبری که ورودی نداشته باشد، عملا سایت منسوخ شده ای است. برای جلوگیری از بوجود آمدن اینگونه مشکلات، باید به اصول طراحی و سئو سایت توجه داشت. سایت هایی که به صورت حرفه ای برنامه نویسی شده اند، می توانند با استفاده کردن خدمات مشاوره سئو ، ترافیک طبیعی خود را افزایش دهند.

مدیریت یک سایت خبری باید به چه صورتی باشد؟

نکته مهم دیگی که در طراحی سایت خبری باید به آن توجه شود، سیستم مدیریت محتوا آن است. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک سیستم مدیریت محتوا محبوب باشد، دلیل بر بهترین بودن آن برای سایت شما نمی باشد. از جمله سیستم های مدیریت محتوایی که می تواند برای سایت های خبری مفید باشد، kreato system است.

طراحی سایت خبری می تواند در بستر وردپرس، جوملا و یا دروپال باشد. به طور خلاصه استفاده از سیستم وردپرسی می تواند راحت تر باشد. استفاده از دروپال نیاز به دانش بسیار قوی از ربان php دارد. همچنین با استفاده بلند مدت از سیستم مدیریت محتوا جوملا، محدودیت هایی بوجود می آید.

قیمت طراحی سایت خبری

مهم‌ترین نکاتی که در طراحی سایت خبری لازم است به آن توجه کنید

تجربه کاربری

نحوه چیدمان المان های مختلف در طراحی یک سایت خبری بسیار مهم و حیاتی است. در یک سایت خبری کاربر باید در کم‌ترین زمان قادر باشد تا به بخش‌های مورد نظر خود دسترسی یابد در غیر این صورت به سراغ سایت بعدی می‌رود.

سرعت بارگذاری صفحات سایت

از آنجایی که معمولا بازدیدکنندگان سایت خبری زیاد هستند، سرعت سایت در این نوع سایت‌ها بسیار مهم است. هم‌چنین سرعت سایت در تجربه کاربری نیز تاثیرگذار است.

امنیت سایت

در این‌گونه سایت‌ها موارد امنیتی و نفوذ ناپذیر بودن سایت بسیار مهم است. چرا که هک شدن سایت می تواند دردسرهای زیادی را برای شما به وجود آورد هم‌چنین کاربران شما را دچار مشکل کند.

سئو سایت

یکی از مواردی که در طراحی سایت خبری بسیار مهم است برنامه ریزی و داشتن استراتژی برای سئو سایت می‌باشد. چراکه رقابت سایت‎های خبری با یکدیگر بر سر ثانیه هاست و اگر سایت خبر شما سئو مناسبی نداشته باشد در نتایج نمایش داده نخواهد شد؛ و این بدین معنی است که تلاش ها و هزینه های شما مفید واقع نشده است.

جداسازی بخش کاربران، اعضا و خبرنگاران

وجود قسمت های خاصی برای عضویت کاربران، مدیریت و خبرنگاران و بخش های دیگر مثل قسمت login، نمایش تصویر و نام و نوع کاربری اعضاء سایت و لینک خروج، اخبار داخلی، اضافه کردن لینک سایر سایت ها، اضافه کردن عکس روز، اضافه کردن فایل برای دانلود کاربران و بخشهای متفاوت دیگری که نیاز است به صورت مجزا ایجاد شود.

ایجاد بخش های گرافیکی جذاب در طراحی سایت خبری

انتشار خبر های مختلف اگر همراه با المان ها و بخش های گرافیکی مناسب مثل اینفوگرافی و … باشد در ترغیب کاربران به بازگشت دوباره به سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت طراحی سایت خبری به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه طراحی سایت خبری و یا به طور کلی تمامی سایت ها، به مواردی مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت است از:

  • استفاده از cms و یا اختصاصی بودن آن.
  • چندزبانه بودن آن.
  • داشتن قابلیت اشتراک گذاری مقالات در شبکه های اجتماعی.
  • هزینه های سئو اعم از بهینه سازی محتوا، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال.
  • داشتن قابلیت استفاده از robot readers.
  • و موارد این چنینی.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با طراحی سایت خبری، شرکت سئواینجا با در دست داشتن بهترین تیم در خدمات سئو سایت ، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهد. با سئواینجا می توانید با افزایش ترافیک طبیعی، رتبه 1 گوگل را کسب مایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا