سئو سایت کودکان

عناوین محتوا

بهینه‌سازی موتورهای جستجو در ابتدایی‌ترین شکل خود نوعی فعالیت بازاریابی به منظور جذب حداکثر توجه و علاقه‌ی مخاطبان کسب و کار است. سئو سایت کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا سئو سایت کودکان با سئو دیگر سایت‌ها متفاوت است؟

با گسترش ضریب نفوذ اینترنت و استفاده از ابزارک‌های هوشمند، کودکان نیز به یکی از مخاطبان محتواهای تولید شده در بستر وب مبدل گشته‌اند.

ناگفته پیداست که علایق و رفتارهای مجازی کودکان در بازه‌های سنی مختلف با یکدیگر متفاوت است و به همین علت نیز، سئو سایت کودکان با سئوی رایج برای سایر فعالیت‌های مارکتینگ به کلی متفاوت است.

کودکان خود نیز، در سنین مختلف رشد رفتارها و علایق متفاوتی از خود نشان می‌دهند که این امر با تفاوت در جنسیت آن‌ها موجب ناهمدیسی هر چه بیشتر محتواهای مورد نیاز ما خواهند شد.

سئو سایت کودکان

اهمیت سئو سایت کودکان

از سوی دیگر، در طراحی و سئو سایت کودکان مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی‌ای نیز متوجه افراد دخیل در ارائه‌ و تولید محتوا، به منظور محافظت کودکان از مواجهه با محتواهای نامناسب برای ایشان خواهد بود.

نه تنها محتوا بلکه بهینه‌سازی محتوا تا حد ممکن باید حول کلید واژگانی شکل گیرد که جستجوی آن‌ها موجب راه یافتن کودکان و دسترسی آن‌ها به بخش‌های نامطلوب اینترنت نشود.

کنترل محتوای مصرفی خردسالان از سوی خود گوگل نیز مورد توجه قرار گرفته و منجر به معرفی موتورهای جستجوی kiddle.com و juniorsafesearch.com شده است.

متاسفانه اطلاعاتی از میزان محبوبیت این موتورهای جستجو در ایران و زبان فارسی در دسترس نیست و پتانسیل بهینه سازی هنوز به شکل مناسبی توسعه نیافته یا محدود شده است. تا جایی که در کیدل سه نتیجه‌ی اول تنها توسط ویراستاران گول انتخاب می‌شوند.

موضوع دیگر قابل توجه در سئو سایت کودکان کلیدواژه‌های جستجو شده توسط آن‌هاست. بسیار پیش می‌آید که یک کودک املا یا نوشتار کوئری مورد نظر خود را با اشتباهات فاحشی تایپ کند و یا سعی از استفاده از امکان جستجوی صوت را داشته باشد که عملکرد آن در زبان فارسی قابل مقایسه با زبان انگلیسی نیست.

ادبیات مورد استفاده توسط یک کودک نیز بسیار متفاوت از بزرگسالان است. جستجوی کلیدواژه‌ای مانند «بچه‌ها» بسیار محتمل تر از واژگانی مانند «کودک» یا «خردسالان» خواهد بود.

تجربه کاربری در سئو سایت کودکان

اما مهم‌ترین بخش در سئو سایت کودکان، مباحث مرتبط با سئو داخلی، تجربه‌ی کاربری و بهینه سازی تکنیکال است.

کودکان بر خلاف بزرگسالان به سرعت خسته می‌شوند و علاقه‌ی خود را به سوژه از دست می‌دهند. پایین بودن سرعت یک سایت و یا گیج کننده‌بودن ساختار آن یک امتیاز منفی بزرگ برای وبسایت‌هایی خواهد بود که سعی در جذب و سرگرم نگه داشتن مخاطبین خردسال دارند. نکته‌ی مهم دیگر اهمیت دو چندان ریسپانسیو بودن سایت کودکان است.

سئو سایت کودکان

آمارهای ارائه شده توسط آفکام نشانگر آن است که محبوب ترین ابزارک مورد استفاده توسط کودکمان برای مرور فضای وب، تبلت‌ها و در رتبه‌ی بعدی اسمارت فون ها هستند. همچنین آمارهای منتشر شده توسط این نهاد رشد هر چه بیشتر این وضعیت در طول زمان را وعده می‌دهد. آینده ی تجارت در گرو سئو سایت کودکان است.

سلیقه کودکان در سئو سایت کودکان

در ادامه، محتوای سئو سایت کودکان باید با توجه به علایق مخاطبین هدف شکل بگیرد. کودکان علاقه ای به متنهای طولانی که اطلاعات پراکنده ای را در اختیار آنها می‌گذارد ندارند.

بارگذاری ویدئو، بازی های فلش به همراه متنهای کوتاه انتخاب بسیار بهتری برای جلب توجه کودکان  خواهد بود. ویدئوهایی با فیلترهای تیر و افسرده کننده به هیچ عنوان نباید برای کودکان در نظر گرفته شوند.

ویدئو‌ها باید کوتاه، پرجنب و جوش و مسرت بخش بوده و ادبیات مورد استفاده در تمام محتواها ساده، روان و کودک پسند بمانند.

موضوع قابل اعتنای دیگر، بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از والدین نمی‌خواهند کودکانشان در محیط بی‌کران و محافظت نشده‌ی اینترنت به تنهایی رها کنند اما از سوی دیگر، نمی‌توانند همواره به محتوای مورد استفاده‌ی آن‌ها نیز نظارت داشته باشند.

چالش شما نیز در همین است که بتوانید به ارتقاء آگاهی والدین در مورد کیفیت و مفید بودن وبسایت خود برای کودکان آن‌ها یاری برسانید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در این امر بسیار به شما کمک کنند.

سمیرا حسن آبادیمشاهده نوشته ها

وقتی دست های یک پیانیست روی پیانو قرار میگیرد یک قطعه موسیقی دل نشین می سازد. مدیر محتوا هم کافی است دست به صفحه کلید شود. متن شاهکاری خلق می کند تا بر دل همگان نشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت سئوسفارش سئوتماس با سئواینجا